tiistaina, toukokuuta 30, 2006

Gruppen Hagnäs

Den första Maj har gått till sin kvällning
nu är bara kvar lite ”dagens efter”-stämning....
Jag nämligen satt i spåra - (heter sexan!)
och jag minnades gårdagens dikter nästan.

Så började nå’nting flyta i mitt hjärta
utan att tvinga eller utan att smärta....
Därför jag sitter nu hemma och skriver
den sista dikten innan kommande tider!

Jag vill tacka och pocka alla vänner där
för den härliga kokboken - tanken kär!
Ni kan vara säkert att någon gång i år
Ässä bakom dörret med kakan där står...

Jag önskar allt gott - krafter och viljan,
ljuset av hjärtat och själslivet stilla...
Ju bättre vi mår dess bättre vi orkar
ta hand om varandra - allt sig ordnar!

”Personal är företagets bästa resurser”
(självklart - javisst, man vet det utan kurser).
Lusten och ivern - med hjärta varje dag
Kraften är här; det är vårt inre jag!

Ei kommentteja: